Veckans webb

4 Nov

1. Westpac Nya Zeeland

Otroligt enkel och smart insikt: Tänk om vi kunde SPARA lika impulsivt som vi köper saker.

Läs mer >>











2. TEDx till Buenos Aires

TED är ju numera känt för de flesta här i Sverige. Däremot var det inte lika i Buenos Aires. En smart kampanj för att få igång snacket:






3. Volkswagen Fanwagen

Volkswagen Holland genomför just nu en trevlig jubileumskampanj:

Fanwagen på Facebook >>





4. Creative Spirit

Ett spännande initiativ från Droga5 i Australien.



The Spirit Behind Creative Spirit from Droga5 Sydney on Vimeo.



Läs mer om projektet >>





5. The Sound of Fotball

Inom ramen för Pepsi Refresh projektet har Åkestam & Holst skapat detta trevliga projekt:






Läs mer om projektet >>





BONUS: Nicke Bergström

Nicke Bergström (en av grundarna till Farfar, numera på Vice) delar med sig av sina erfarenheter från sina år i branschen. Har du 26 minuter över är det en del klokskap på vägen:


Nicke Bergström, Creative Director, VICE from Stockholm/CreativeMornings on Vimeo.


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: