Var reklamen bättre förr?

12 Mar

I projektet Re:Brief har Google tagit fyra av de mest ikoniska reklamkampanjerna från 60-talet, för att testa hur de skulle se ut idag. Varje experiment har fått med sig en av kreatörerna från den hyllade kampanjen för att tillsammans med en av Googles arbetsgrupper göra om jobbet idag. En briljant kontext för Google att synas i. Deras displayannonser ackompanjeras helt plötsligt av bl.a. ”We try harder”. Läs mer om projeket på http://www.projectrebrief.com/.

Introduktionsfilmen om projektet:




Testet med ”Volvo – drive it lika you hate it”:


 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: