Så kommer Coca-Colas kommunikation se ut i framtiden

30 Mar

I över 100 år har Coca Cola varit ett av de företagen i världen som gjort mest ”one-way storytelling”. Jonathan Mildenhall, med den anspråkslösa titeln ”Vice President, Global Advertising Strategy and Content Excellence, The Coca-Cola Company”, berättar här om hur Coca-Cola ser på sin kommunikation i framtiden. Det är sammanlagt 10 kapitel, uppdelade på två filmer. Det innehåller bland förflyttningen från ”creative excellence” till ”content excellence” (kapitel 1), som man kallar det för liquid och linked content. 70/20/10-principen (kapitel 7) om hur de ser på fördelning av investeringar och tid i marknadsföring. Hela anförandet är uppdelat i två filmer:

Film 1:

 

Film 2:

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: