Dove ersätter reklam med… reklam

26 Apr

Dove’s ”campaign for real beauty” har diskuterats flitigt ända sedan den lanserades 2006. Är det sjyst att kritisera en bransch man själva har bidragit till att skapa? Är det äkta? Nu kommer en ny del i kampanjen: ”The Ad Makeover” ska hjälpa till att ta bort all reklam med budskap om kvinnors kropp och hälsa som du som användare vill bli av med – och istället ersättas med peppande budskap från Dove. Min gissning är att denna ”tjänst” kommer att diskuteras en hel del:

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: